18: 카페누라

📍 서울특별시 동작구 사당로 14길11

1. 본인에 대해 말씀해 주시겠습니까?
Can you tell us about yourself?

저는 남성역 골목시장 입구에서 ‘카페누라’라는 카페를 운영하고 있습니다.

I run a café called "Café Nura" at the entrance of Namseong Station Alley Market.

2. 왜 이 식당을 열기로 결정하셨나요?
Why did you decide to open this restaurant?

더치커피를 배우다가 내가 좋아하는 커피를 만들고 판매하는 일을 해보자라는 생각에 카페를 열기로 결정했습니다.

While learning how to brew Dutch coffee, I thought about making and selling the coffee I love, which led me to decide to open this café.

3. 아이디어/영감은 어디서 얻었습니까?
Where did you get the idea/inspiration?

제가 회사원이었고 아침 출근 길에 커피를 마시는 직장이 많아, 직장인을 위한 작은 카페를 생각했습니다.

아침에 출근하는 직장인을 위해서 8시에 오픈, 아침 아메리카노는 테이크아웃 전용으로 1,000원 더 저렴하게 판매하여 부담 없이 커피를 즐길 수 있도록 하고 있습니다.

I was a company worker, and since many people drink coffee on their way to work in the morning, I thought of creating a small café for office workers.

To cater to them, we open at 8 AM, and the morning Americano is sold as a takeout option for 1,000 won cheaper so people can enjoy coffee without any burden.

4. 사업을 하신지 얼마나 되셨나요?
How long have you been in business?

7년 전에 시작했습니다.

I started 7 years ago.

5. 전에는 어떤 직업을 가졌습니까?
What was your previous occupation?

회사원이었습니다.

I was an office worker.

6. 어떤 종류의 음식을 파시나요?
What kind of food do you serve?

아메리카노, 카페라떼, 카푸치노, 카페모카, 더치커피, 라떼(NO coffee), 스무디와 에이드

We serve Americano, café latte, cappuccino, café mocha, Dutch coffee, non-coffee lattes, smoothies, and ades.

7. 가장 인기 있는 요리는 무엇입니까?
What is the most popular dish?

역시 한국인에게는 아이스 아메리카노 입니다.

일반적으로 카페라떼, 바닐라라떼, 딸기라떼, 자몽에이드 등 입니다.

The most popular drink among Koreans is iced Americano.

In general, café latte, vanilla latte, strawberry latte, and grapefruit ade are also popular.

8. 당신의 식당을 독특하게 만드는 것은 무엇입니까?
What makes your restaurant unique?

원두를 선물 받은 고객들에게 원두를 갈아 들이고 더치커피로 만들어 드리는 서비스를 하고 있습니다. 고객들이 저희 카페를 편안하게 방문하여 이용할 수 있도록 하고 있습니다.

작은 카페이지만 벽면에는 공방을 운영하는 지인의 작품(커피와 관련된 커피잔 등의 작품)을 전시해서 작품을 보면서 커피를 마실 수도 있고 작품을 구입하고 판매할 수 있도록 했습니다.

For customers who receive coffee beans as a gift, we offer a service where we grind the beans for them or make Dutch coffee from them. We aim to provide a comfortable space for customers to visit and use our café.

Although it’s a small café, we display works of art (like coffee cups and related items) by a friend who runs a workshop. Customers can enjoy coffee while appreciating the art and can even purchase the pieces.

10. 당신이 겪고 있는 어려움은 무엇입니까?
What difficulties have you been facing?

가장 큰 어려움은 경제가 안 좋아지면서 임대료가 가장 부담스럽습니다. 한국 경제에 따라서 소비도 영향을 받고 있습니다.

The biggest challenge is the increasing rent, especially as the economy worsens. Consumer spending is also affected by the state of the Korean economy.

11. 독자들에게 무엇이든 말할 수 있다면 무엇이고 그 이유는 무엇입니까?
If you could tell your readers anything, what would it be and why?

이 지역이 빌라와 연립이 많고 1인 직장인이 많이 선호하는 지역으로 출퇴근하는 직장인이 입맛에 맞는 커피를 제공하기 위해서 선호하는 커피의 맛과 향을 연구하고 가격도 젊은 직장인들에게 맞추어서 조정하여 제공하고 있습니다.

This area has many villas and apartments, making it popular with single office workers. To meet their tastes, we continuously research and offer the flavors and aromas of coffee that they prefer, while adjusting our prices to be suitable for young office workers.

Previous
Previous

19: 브레디언

Next
Next

17: 방구석 떡볶이